torsdag den 20. september 2012

Hæklet grydelap

For noget tid siden, påbegyndte jeg at hækle en grydelap, som jeg havde set hos Lutter Idyl. Det gik egentlig nemt med at hækle forsiden....efter jeg lige måtte google metoden, for den er hæklet i bobbelmønster og det havde jeg ikke prøvet før. Det var svært i starten at få en pæn overgang mellem farverne, men jeg er ok tilfreds med resultatet....selvom der er plads til forbedringer :0)

Bagsiden var nem, for det er udelukkende fastmasker....MEN (for der skal jo altid være et MEN) 1: Jeg løb tør for garn og fik først noget nyt i søndags og 2: Jeg havde købt neon elastik til hanken, men da jeg kom hjem, var det ikke i posen med de andre syting, så det må hun have glemt at putte i, da jeg betalte....øv.

Men jeg fik i ugens løb hæklet bagsiden færdig og igår fik jeg så det hele monteret og hæklet sammen. Til hank måtte jeg finde en nødløsning, så jeg hæklede en neon murersnor med ind og det tror jeg kommer til at fungere lige så fint som elastiksnoren :0)

Opskriften kan du finde Her

Knap så lige og symetrisk som Lutter Idyls, men det er derfor det er min egen :0)



Imellem lagene er der thermium, som er syet fast, for ikke at krølle sammen i vask.
Dejlig tyk og god at holde ved.

Spørgsmålet er så, om den nogensinde får en makker............

2 kommentarer:

  1. Den er da jätte fin! Har godt set den hos Lutter Idyl :)
    - hvordan hæklede du murersnoren med ind?

    SvarSlet
  2. Tak :0) Ja, fra det øjeblik jeg så den hos hende, blev jeg bare NØDT til at lave sådan en.....eller forhåbentlig to med tiden ;0)
    Jeg lavede bare en ring af snoren og lagde den i hjørnet med knuden indeni, mellem de to lag og så hæklede jeg hen over og det fungerede fint :0)

    SvarSlet