søndag den 5. august 2012

Luksus

Ferie, ferie, ferie......det er hvad både bloggen og jeg har holdt den sidste måned :0)
Vi har holdt en dejlig ferie i Skagen med gode venner og selvom vejret ikke har været så godt som det plejer, så har vi haft en dejlig ferie og nydt at være sammen, sove længe, spise god mad og bare slappe af :0) 

Jeg har længe gået og villet eksperimentere med mandler i div afskygninger og da vejret ikke var til bikini og solvogn, benyttede jeg lejligheden til at sysle lidt i køkkenet. Det blev til 3 forskellige slags mandler, som billederne herunder viser.

Saltmandler, som er min absolutte favorit.

Lakridsmandler - mums!

Cacaomandler, som smagte langt bedre end jeg troede :0)

Pakket og klar til at forære min søde nabo, som har været så sød at se efter mit hus, mens jeg var på ferie :0)

Jeg brugte dette lakridspulver til at vende mandlerne i. Jeg syntes det var lidt "groft" i det, så jeg knuste det lidt i morteren inden jeg brugte det.....med fint resultat.

I år havde svigermor inviteret vores børn med på en uges højskoleferie, hvilket vi (og de) glædede sig meget til. Vi har aldrig holdt ferie uden vores børn (hvilket vi egentlig heller ikke gjorde, for vi var begyndt på arbejde igen), men sikke da en ro der har været den sidste uge og pludselig var der ingen der var afhængige af en, ingen vasketøj, ingen legetøj der flød og en masse dejlig fritid, der bare ventede på at blive brugt :0)
Fredag var så vores sidste aften uden børnene og det skulle nydes i fulde drag. Efter arbejde, tog vi i skoven med en kurv.....på jagt efter orange-røde kantareller, som der skulle være rigtig mange af for tiden. Desværre havde vi ikke rigtig fundet "vores" sted endnu, så vi var noget spændte på, om vi ville komme hjem med tom kurv. Men vi fandt DEM og endda flere end vi kunne spise, så der blev også lidt til fryseren :0) 


Der er nu ikke noget som nye friske svampe.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar